onsdag 14 april 2010

Det ska vara en Melin till att lyckas!!!!


Tjenarinna!

Vilket härligt väder det är ute. Alla barnen är ute i trädgården och njuter medans deras fader sitter inne vid datorn och häckar. Lovar att det inte ska bli långvarigt denna gången!!!!

Vi är ju inte nerlusade med kända Melinare men nu i helgen var det en som utmärkte sig lite mer än oss andra. Den förste Melinaren som folk med lite idrottsintresse brukar känna till är en ganska duktig hockeyspelare vid namn Björn Melin. Han spelar just nu i HV71 men har tidigare varit över i NHL och även hunnit med en säsong i Malmö. Men den andre och den Melin som jag tänker på och som lyckades utöver det vanliga i helgen är Roger Melin, hockeytränare för AIK som tog sig upp i elitserien i söndags efter många år på idrottens bakgård. Grattis Roger!!!!
Nu när min egen idrottskarriär så att säga gått i stå eller kanske rent utav har självdött så får jag sätta mitt hopp till mina barn. Först ut är Maja.... :-)

Hon har redan hunnit med att prestera bra denna veckan, med viss hjälp av sin fader- hmm hmm, genom att lyckas vinna en slogantävling för Marabou som försegick ute på City Gross på Mobilia här i hemstaden Lund. Dom ringde från Marabou i förmiddags när Maja var i skolan och jag vilade på soffan och berättade att hon hade vunnit. Det hade stått mellan henne och en kille men det som vägde till Majas fördel var att dom tyckte mycket om hennes slogan och sen var killens lite för oroffsigt gjord. Undras hur det kan bli det när det är barn inblandade!? Jag menar, då får man ju som förälder tänka till lite och göra den barnvänlig. Som jag och Maja gjorde ungefär! Så här gick våran slogan: Vill du bli glad och go ska du äta Marabou. Inte så dum va!? :-)
Nu lär vi få äta choklad ett tag här hemma. Är det någon som har vägarna förbi så bara titta in på en kopp fika med tillhörande Marabouchoklad till....


Nu har familjemodern stuckit iväg till jobbet så jag får ansvara själv för lymlarna som är ute i trädgården och röjer. Går ganska lätt måste jag säga när dom är på detta härliga humöret. Ska strax ge oss av och hämta mormor hemma på Fäladen och på vägen hem igen stannar vi till på Delphi och plockar med oss lite god pizza som vi mumsar i oss till kvällsmat. Vågar säga att Delphi gör stans godaste pizzor i hård konkurrens med en Lundaspecial från Avesta Pizzeria borta vid polishuset. Fördelen är att Delphi ligger i princip bara runt knuten där vi bor. En lång knut visserligen men i alla fall!
Min dag har annars varit ovanligt produktiv med både tvätt, dammsugning och annat som behövde fixas. Tradigt bara att jag hela tiden glömmer att skaffa plugg så jag kan bygga färdigt grindarna till trappan så man vågar släppa lite på kontrollen av var Solise håller hus. Då och då är det bara att röra på fläsket och se vart hon tagit vägen....
Påminnelse till dig själv Niklas: skaffa plugg så blir din fru glad!

Imorgon lämnar jag pappaledigheten om än bara tillfälligt och gör min broder från en annan moder sällskap på jobbet. För er som inte vet det så jobbar jag lite extra som hantverkare då och då, men nu sen barnen kommit till världen så blir det allt mer sällan av förklarliga skäl. Nå väl, det är ett trevligt avbrott i vardagen och ett arbete där man får använda sin kreativitet på ett helt annat sätt än vad jag är van vid från mitt jobb som väktare. Dessutom extra kul när man får jobba med en av sina allra bästa vänner och brodern som jag aldrig fick!!!!

Ha nu en riktigt skön dag i solen och lev väl! På återseende snart igen!

Niklas.

"It all takes time, whole lot of patience...." sjöng Joey Tempest i Europe en gång när dom framförde Carrie. Stämmer in rätt bra på mycket här i livet, inte sant!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar