tisdag 15 februari 2011

Bråka inte med mig!


Hallå i stugan!

Höll fan på att bli påkörd i sidan av en stor Volvo XC90 idag när jag var hos barnens mormor och hälsade på. Återigen- hur svårt är det att fatta att det är högerregeln som gäller när man kommer ut från Kulgränden på Fäladen? Märkligt nog har många som bor på Annehem och som innehar körkort missat den inte helt oviktiga detaljen, eller så har dom helt enkelt fuskat till sig körkortet och sedan glömt bort vad dom en gång lärde sig om reglerna i trafiken. Det lite läskiga denna gången var att när jag smög mig ut eftersom jag såg bilen komma på håll så ökade den jävla idioten farten. Smart- eller inte!? Hur som haver fick jag användning av min tuta och jag tackar mig själv för att jag valde en bil med stor tuta och inte en sån där tutan sitter på blinkersspaken för då hade den varit knäckt för längesen.... :)
Nåja, det kommer en ny dag imorgon ändå!

Igår var jag och fick äntligen Nike till att bli klippt för första gången på jag vet inte hur länge. Och så snygg hon blev!!!! Jösses, men min gode vän och frisör Micha gjorde underverk än en gång. Nike var så duktig och satt stilla och skojade lika mycket med Micha som han skojade med henne. Inte det minsta blyg var hon, och höjdpunkten blev när han sprejade hennes hår blått OCH glittrigt. Hon såg nästan ut som en filmstjärna!
Efteråt firade vi alla hjärtans dag jag och barnen med en fika på Mormors Bageri med farmor som varit snäll och mött upp oss på stan. Farmor hade traditionsenligt med sig en smörgåstårta från Ingelsta Kalkon som jag fick med mig hem att dela med Ingemo. Ingemo jobbade nämligen ganska länge denna dagen och därför kunde hon inte vara med på fikan. Barnen uppskattar när man gör lite saker med dom utanför hemmet och fikan kom väldigt lägligt när dom var lite trötta och hungriga. Jag måste här säga att jag är fantastiskt glad och tacksam över att jag har så snälla och duktiga barn som sköter sig och uppför sig så bra som dom gör. Händer ibland att jag får frågan hur jag gjort för att komma dithän men det finns som bekant ingen universallösning på barnuppfostran. Dom är goa tjejer av naturen alla 3, svårare än så är det inte.... :)


Nu denna veckan blir det bara 2 dagars arbete höll jag på att säga, för så skulle det varit enligt schemat, men jag kom precis på att det stämmer inte eftersom jag ska jobba övertid på fredag. Visserligen bara 5 timmar men ändå. Blir ett återbesök på gamla arbetsplatsen där jag tillbringade 12,5 år innan jag valde att flytta på mig. Känns faktiskt helt ok att göra några gästspel där då och då, vilket det varit frågan om de sista månaderna. Är ju inte schemalagd där längre så det som erbjuds är kortare inhopp då jag vill tillbringa tid med barnen samtidigt som jag försöker hjälpa arbetsgivaren så gott det går och då får det bli på detta viset. Har jag tid inplanerad med barnen, som jag nu har på fredag då jag ska in med hela klabbet till Malmö efter skola och dagis för att köpa nya kläder till deras Build a bear-björnar, så får man kompromissa lite och göra det bästa av situationen. För övrigt så kan nämnas att all övertid, vilket det blir allt mer av av olika anledningar, sätts in på kompkontot och det är lika trevligt var gång att se att timmarna där ökar för varje ny lönelapp jag får i min hand. Några timmar här och där blir till slut en liten trevlig summa timmar att ta ut vid tillfälle. Ingen brådska med när det ska göras, absolut inte, utan jag tänker ta väl vara på det tillfället när det väl dyker upp en möjlighet till lite ledigt för mig och familjen. Kanske i samband med när vi tänker möblera om, byta rum och måla om längre fram i vår? Vi får se....


By the way- LKF, bostadsföretaget av vilka vi hyr vårat lilla radhus, har varit och fixat våran tvättmaskin!!!! Ja minsann, det är dagens äkta sanning. Gissa om vi är glada både jag och Ingemo för nu slipper vi ut och knalla i smällkalla vintern med tvätt och trötta barn och kan istället koncentrera oss på att minska tvätthögen här hemma. Jag har varit, tycker jag själv åtminstone, ganska effektiv de 2 dagarna jag nu varit ledig, och tvättat undan det mesta. Ok, jag erkänner- jag överlämnar med varm hand vikningen av tvätten till Ingemo. Mest för att hon ska känna sig delaktig.... ;)
Nä, givetvis inte av den anledning. Jag är lat som fan och får alltid något annat att göra när det kommer till den saken. Absolut något jag kan förbättra inför framtiden!

Roxette har släppt sin nya skiva!!!! O'boy vad jag har längtat efter detta att få höra hur dom låter nu för tiden. Har inte köpt den ännu men lär göra det snart, för vissa artister bara vill man ha skivan av. Annars är det numera Spotify som gäller hemma. Bekvämt, bra och billigt!
Lyssnar på den just nu och den är hur grym som helst. Precis som jag vågat och trott på, men den fick banne mig ingen bra kritik i media. Som den inbitne Gessle-fan jag är så sket jag väl i det och bildade mig snabbt en egen uppfattning när jag lyssnat på den. Tycker att väldigt många av de nya låtarna håller hög klass, och med min svaghet för hans ballader så har dom blivit mina favoriter direkt. Lyssnar man dessutom som jag nu gör på deluxeversionen så får man även en hel trave med låtar från turnén i somras och för mig som älskar livemusik är det naturligtvis en riktig höjdare. Ingemo och jag var ju iväg i Halmstad i mitten på augusti och såg dom uppträda där för första gången sen 1994, och den konserten var riktigt bra. Gillade inte att media den gånge klankade ner på Maries insatser som sångerska, för hon var riktigt bra även om man märkte att hon varit borta ett tag från de stora scenerna.
Det bästa med det hela är att vi har biljetter till Roxettes enda Sverigespelning i år, och den går av stapeln i mitten på juli i ett förhoppningsvis sommarvarmt Göteborg. Oj oj oj vad jag längtar efter den konserten! Samtidigt blir det ett tillfälle för mig och Ingemo att komma iväg på egen hand, och det är vi inte bortskämda med precis. Fast här ska tilläggas att det är något som vi själv valt så det är inget konstigt....
Konserten i Göteborg är på en söndag, men redan på fredagen tänkte jag ta chansen att se dom för då spelar dom på Tivolirocken i Köpenhamn. Hoppas verkligen att jag kan få med mig Maja in dit då, för det hade varit skoj att få låta henne få höra mina absoluta favoriter. Nike och Solise är ännu för små för att palla med en hel konsert så sent på kvällen, men Maja finns det hopp om att hon ska klara det än en gång. Hon var med 2009 och såg Aqua uppträda på Tivoli inför 70000 så då ska hon nog klara av Roxette inför inte 70000 men kanske 40000!? Det gäller att härda dom medans man kan.... :)


Slår plötsligt ett getöga på klockan och upptäcker att det börjar bli läggedax för mig. Resten sover redan och snart även jag. När jag äntligen tar mig tid att skriva så känns det hur bra som helst och det går hur lätt som helst, så jag ska verkligen försöka göra det oftare än vad jag hittills gjort. Hoppas det blir snart igen!

Natti natti från Niklas.

"I got to get a message through,
I don't know where we're going.
I wrap my arms around your naked shoulders,
take cover for the night.
I see you in the morning rain,
oh step inside and lay beside me.
Tender can you close my eyes and blind me,
oh give me just a smile...

Before I fade to silver,
Silver Blue for you.
Before I fade to silver,
Silver Blue for you...."

"Silver blue" är dagens låt, och den blev framröstad som Roxettes bästa låt genom tiderna av fansen inför förra turnén. Tror att jag har haft med den här innan men det är skit samma för den är så himla bra!

PS. Hur kunde jag glömma? Maja har varit superduktig och dragit ut tanden som inte gick att laga. Dessbättre var det en mjölktand så den nya tanden kommer så småningom att dyka upp där den gamla satt. Heja Maja! DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar