tisdag 8 februari 2011

Dagarna går fort när man har roligt!


Hallå i stugan!

Då var det dax att plita ner några rader igen då. Vad som skulle ha varit en HELT ledig vecka utan jobb bidde en vecka med än så länge visserligen "bara" 3 timmars jobb idag men i alla fall. En datakurs blev hastigt och lustigt förvandlad till 3 timmars jobb för det ansågs att jag inte behövde kursen då jag har förkunskaper tillräckligt. Alltid trevligt att få höra dom orden men man kan ändå inte låta bli att vara lite nyfiken på vad det var för kurs egentligen....

En sak bara måste tas upp denna gången. Att vara så urbota korkad och dum så klockorna stannar som Malmö stads upphandlingsansvarig eller vad han nu är, det finns inte på kartan. Hittillls denna veckan har Sydsvenskan haft en serie reportage om hur det går till i verkligheten när Malmö stad föväntas sköta sina åtaganden. Mmmm, det går ju jättebra men hade man väntat sig något annat? Inte jag i alla fall. Och när han som ska föreställa vara ansvarig för upphandlingar går ut och säger att han skiter i allt vad lagar och förordningar säger så undrar man hur FAN han har kunant hamna där han nu sitter. Jag hade kunnat göra hans jobb bättre är ett inte allt för vågat uttalande....
Man blir bara så förbannad på när folk uttalar sig i tidningar och annan media och ger ett ointelligent intryck. Han lyckades nog bättre än vad många gjort på sista tiden. Givetvis får man i detta land uttala sig i princip hur som helst om i princip vad som helst, men man kan ju göra det med lite eftertanke. Tänk efter FÖRE! Laglöshet är vad han strävar efter och då är man, vare sig man vill eller inte, ute på VÄÄÄÄÄLDIGT djupt vatten. Hur skulle det se ut om alla gjorde lite som dom kände för och tog lagen i egna händer när det passar!? Då hade man om inget annat skapat en väldigt massa jobb för farbror Polisen....
Skulle kunna skriva nästan hur mycket som helst om detta ämne men jag pallar inte spilla mer krut på idioter som inte tycks fatta bättre än vad dom visar!


Över till roligare saker. :)

Ledigheten går som vanligt alldeles för fort men jag har ändå fått en del gjort. Sorterat papper så det stått härliga till och ikväll bidde jag färdig med den biten. Tror att jag imorgon ska sätta tänderna, eller i alla fall slagborren jag fått låna av snäll granne, i väggen i hallen så att vi får lite ordning där oxå. Kom precis på att innan detta sker ska jag bara kolla efter om jag har tillräckligt och rätt sorts pluggar. Skruvar som passar kanske heller inte är fel!? ;)


Var iväg igår störe delen av dagen tillsammans med min kära moder, och den mesta delen av tiden tillbringade vi ute på Nova Lund. Fixade en ny bärbar telefon till henne, och passade även på att titta på ny tv till henne. Hon är en av få som fortfarande har en tjock-tv, men den fungerar utmärkt så det är bara fånigt att byta bara för bytandets skull. Dessutom är det en widescreen- glöm icke detta! :)
Själv fixade jag nya kvitton på både kameran och tv:n. Inte för att någon av sakerna behöver lagas eller tittas till för stunden (möjligtvis kameran- möjligtvis) men man vet aldrig när man behöver det så då är det bäst att ha ordning på papperna. Vill gärna tro att jag är ordningsam även om det inte alltid verkar vara så. Tex kan det vara bra att veta om garantin gäller eller inte, eller om man råkat köpa någon extraförsäkring till någon av dessa relativt dyra varorna. Man ska dock komma ihåg att hemförsäkringen täcker en del!
Efter en mycket god lunch bestående av husmanskost tog färden oss vidare till det nybyggda Coop. En helt okej butik kändes det som, men det första som slog mig var att den kändes väldigt fräsch. Konstigt vore annat när den nu är ny....
Barnen blev glada när farmor även följde med och hämtade på dagis. Väl åter hemma så fixade jag till den i vårat hem mycket uppskattade rätten blodkorv. En rätt som nog delar landet Sverige i 2 delar- antingen gillar man den eller så gör man det inte. Men med lingon och vatten eller mjölk att dricka till så tycker i alla fall jag att den är mumsig till tusen!
En höjdare till avslutning på denna fina dag blev när jag åter fick sätta mig på plats i Arenan i Lund och se mitt allra käraste Lugi spela elitseriematch igen. Denna gången var det herrarna som spelade och dom lyckades klå Hammarby med uddamålet trots att dom inte presterade på topp. En styrka i sig, även om det blev onödigt spännande mot slutet. Redan på torsdag är det match igen, och denna gången är det Alingsås som står för motståndet. Alingsås bästa spelare är borta, oklart hur länge, men jag tror ändå inte att de vinröda herrarna tar ut något i förskott. Som bekant gör en spelare inte ett helt lag....


Nähä, nu börjar det bli time att tänka på refrängen och leta upp en kudde att vila huvudet på. Har lite att stå i imorgon som sagt men det ska nog gå det med. Fridens liljor tills nästa gång!

Niklas.

"If loving you is wrong, babe
Oh, I don't wanna be right
I've got you under my skin, babe
And baby, hold me tight
I'm ready for our romance
I wait a million years for you
I love you more than I'm saying
Baby, that's for me the truth...."


Texten denna gången kommer från mina egentligen första riktigt stora idoler, och givetvis- fattas bara annat, så kommer dom från Tyskland. Modern Talking, med Dieter Bohlen och Thomas Anders, hade med denna kanonlåt "Atlantis is calling (SOS for love)" på skivan "Ready for romance". Lättrallat är det och texten sätter sig i princip på en gång. Så vill jag ha det- ibland....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar