tisdag 10 januari 2012

Livet går bra just nu!


Hej på er!

Fråga mig inte vad jag gör uppe vid denna sena tidpunkt på dygnet men om sanningen ska fram så somnade jag för första gången på läääänge på soffan och vaknade dessbättre eller hur man nu ska se det av att magen körde lite så det var bara att slå sig ner på porslinstronen en stund och nu är jag alltså här. Pigg som attan men inte mycket att göra åt saken....

Helgen tillbringades alltså i metropolen Bodafors i mörkaste Småland. Egentligen är det mera motsvarigheten till metropol, men oavsett är det ett välkommet vattenhål att vila upp sig i och ladda batterierna med ny energi. Är faktiskt lite stolt över mig själv som för det första tog med mig löpargrejorna och för det andra pallade ta mig ut i det ymniga snöfallet och springa. Klappar mig själv på axeln för den prestationen men det ser mest patetiskt ut.... ;)
Resan hem igår gick helt ok förutom att det egentligen är rätt tradigt att bara ligga där och plöja motorväg och landsväg i flera timmar. Sträckan som körs är dryga 30 mil och till slut blir man helt fartblind och det är inte smart att ha farthållaren på 130 hela vägen. Man får vara glad så länge där inte kommer upp fartkameror!


När man varit iväg från hemmet och kommer hem igen kan man konstatera att borta bra men hemma bäst! Inte det att jag itne trivs med att åka bort, mera det att jag faktiskt trivs så bra med att bara få vara hemma och göra ingenting. Det sista är en sanning med modifikation eftersom jag allt som oftast har 3 små knattar som springer runt benen på mig och vill ha min fulla uppmärksamhet. Kvar på knattestadiet är väl bara Solise om man ska vara petnoga.... :)

Idag var en vanlig dag på jobbet med allt vad det innebar. Visserligen var vi en xtra då vi hade lära, och det är alltid en höjdare att jobba med Junior. Rätt roligt att jobba med dom flesta, och den kombinationen ihop med att ha alla intressanta arbetsuppgifter att sätta tänderna i gör att jag trivs fantastiskt bra med ta mig till jobbet just nu. Allting blir liksom rätt mycket lättare när det känns så! Sen kan jag tänka mig att det har en hel del med inställning till jobbet att göra och där har andra än jag själv lite att jobba med. Nu tillåter jag mig dock att vara rätt egoistisk och skita i vad andra gör för det har jag bra mycket svårare att påverka, men ibland önskar man att folk kunde vakna upp och se sig lite omkring och faktiskt tänka på vad dom håller på med och inte leva i sin drömvärld....


Som kanske framgått tidigare så har jag helt fastnat i karateträsket- på ett positivt sätt! Kan knappt bärga mig tills måndag om en vecka då vårens träning åter kör igång. Träningen hade just den effekten jag hade hoppats på och det känns rätt ut sagt förbannat bra att ha kommit in i det på det sättet som jag har gjort. Att där sen tillkommit en hel trave trevliga människor att umgås med gör ju inte saken sämre.
Imorgon, om allt går väl, ska jag hem till klubbens ordförande för att där inhämta lite material att sprida på anslagstavlor och dylika ställen. Vad gör man inte för att föröska förmedla den positiva känslan där finns i klubben till andra!? För mig är det självklart att engagera sig i något som ligger ens hjärta nära, och visst skulle man med den inställningen kunna vara engagerad i mycket men det gäller att välja och sålla och hålla det på en lagom nivå så det inte blir för mycket....
Träningsoverallen jag beställde tidigare i höstas har kommit och även om det nu är lite för kallt för den sortens plagg så kommer jag att bära den så ofta jag bara kan. Är stolt över att få representera klubben och nu kan dessutom min Lugi-overall få lite avlastning.... ;)
Har nu 2 klubbar jag har förmånen att få vara engagerad i och jag kommer oavsett vilken overall jag har på mig bära den med samma stolthet!


Börjar bli läge för lite ytterligare sömn men med tanke på den inneboende energin jag har så känns det som om morgondagen bara kommer att flyga förbi och vips är det kväll och har jag riktig tur kan det bli en liten löprunda när barnen har lagt sig.

Till nästa gång- auf wienerschnitzel!

Niklas



"Someone I know is staring at me
And when I look into her eyes
I see a girl that I used to be
I hardly recognise
Cos in the space of a year
I've watched the old me disappear
All of the things I once held precious
Just don't mean anything anymore
Cos suddenly

You came, and changed the way I feel
No one could love you more
Because you came and turned my life around
No one could take your place...."

Discopop när den är som bäst- här i form av Kim Wilde och "You came". Musik man alltid kan lyssna till.... :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar