lördag 7 januari 2012

Avkopplande dagar är dom bästa!

Go' kväll!

För andra kvällen i rad sitter jag nu och tar igen mig framför den öppna brasan och mår gott. Vi sitter här och pratar och tiden bara springer iväg. Men så blir det gärna när man har det bra....

Idag fick jag en guidad tur av Anders när vi åkte från Dushemmet genom Nyholm och in i Bodafors där han har sin lokal vari han har sitt företag. I det närmaste en gigantiskt stor lokal på 2000 kvadratmeter och helt perfekt att bedriva blästringsverksamhet i. Alltid kul att få gå runt i stora lokaler och kika på allt vad som finns där. Stora tekniska prylar har en tendens att fånga min uppmärksamhet och så även nu när Anders gick runt och pekade och berättade. Mycket intressant.... :)

En liten bit in på eftermiddagen bestämde jag mig för att påbörja förberedelserna inför kommande karatetermin genom att ge mig ut och springa. Saken var bara den att sedan några timmar föll snön och det gjorde turen lite mer intressant. Halkigt på översnöad grusväg är ingenting för en viking tänkte jag och gav mig iväg.
Sprang ca 20 minuter i ena riktningen innan jag vände och sprang samma väg tillbaka. Efter bara en liten bit på vägen tillbaka kände jag något på huvudet och tänkte "va fan e detta?" men svaret kom som ett brev på posten när en stor snökocka gled ner från toppen på knoppen och ner på marken via en allt längre ner hängande lugg....
Till slut var jag framme vid gården igen och efter lite stretching fick den arma kroppen en varm välbehövlig dusch. Nästa gång jag kommer hit ska jag prova springa en annan runda. Hoppas dock slippa snön den gången.... :)

Nu börjar jag fundera på att inta ryggläge och försöka få mig några timmars sömn innan barnen vaknar och möjligheterna till vidare sömn är minimala. Bjuder mina läsare en fortsatt god kväll och på återseende snart igen.

Fridens liljor tills dess!

Niklas



Obla di obla da- life goes on. Lalalalala life goes on....

Beatles går hem i alla väder- så även snöfall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar