fredag 6 januari 2012

Lata dagar....


Hejsan hej!

Avverkat denna veckas enda arbetsdag och det var som lugnet EFTER stormen, dvs dagen flöt på utan större incidenter. Dock började dagen lite hyfsat kaotiskt med 2 sjuka vilket gjorde att jag fick underhålla besökarna på egen hand en stund innan hjälp anlände i form av nybliven pensionär tillika gamle kollegan Kjell. Tur det finns någon som ställer upp när det kniper!

En annan sak- ibland förstår jag mig inte ett smack på hur folk tänker. Kanske är det jag som är helt ding i päran, inte vet jag, men jag har i alla fall vett att uppföra mig och göra det som förväntas av mig. Visst, man kan alltid bättra sig på en eller flera punkter, men om jag så totalt skitit ner mig som vissa har en tendens att göra och det gång på gång så hade jag verkligen skämts både ett och annat ur mig. Vissa saker gör man bara inte som vuxen människa man ska föreställa vara, så enkelt är det och det borde var och en fatta. Att bråka och leva rövare när allt kunde vara så bra- varför?
Även om det just för tillfället inte drabbar mig personligen så känner man en viss sympati med dom som blir utsatta och man önskar det fanns något man kunde göra för att om möjligt bättra på situationen, fast det bästa är väl att hålla sick väck och låta folk sköta sitt. Har dock på känn att sista ordet inte är sagt ännu....


Nu imorgon fredag kör vi hela familjen en liten sväng till Småland för att hälsa på barnens mosti (Nikes ord då hon som liten knatta inte kunde säga moster) Anni (Annika) och Anders som bor långt upp i mörkaste Småland. Det ska bli skönt att komma iväg och koppla av den lilla stress där finns att bo i staden Lund- om än bara för en stund. Och som den på nytt-födda människa jag är på många områden så tar jag med mig saker så jag kan ge mig ut och springa en runda i skogen om tillfälle ges. En sak är säker- understället ska med! Tror inte där är så mycket snö att oroa sig för men det kan ju vara lite blött och om inget annat så är där nog rätt kallt. Kläder efter väder har man fått itutat sig sen man var liten så nu är det upp till bevis att man lärt sig sin läxa....

Känner att jag åter fått glädjen i att skriva och mycket kan nog bero på att jag mår bra på flera sätt just nu, men oxå även att jag känner att jag har tid att faktiskt sitta ner och bara låta orden flöda för en stund. Inget är så lätt som att skriva när man bara känner orden komma, fast jag känner ändå att jag inte bara vill skriva för skrivandets skull utan det ska gärna vara lite substans i det jag vill förmedla och berätta.
Positiv OCH negativ kritik emottages gärna!

Tänkte stanna uppe i natt och se de svenska juniorkronorna spela VM-finalen mot Ryssland. Som lite grädde på moset laddar jag strax upp med att titta på en inspelad match med New York Rangers för att komma i rätt stämning. Hoppas och tror på seger även om den blir knapp. Sticker ut hakan, eller i alla fall skägget, och säger att dom vinner med 3-2 efter förlängning/straffar. Ingen vågad gissning att Max Friberg avgör- Friberg for president!!!! :)
Just nu spelar Finland och Kanada bronsmatchen och det går inte så bra för Finland om man säger så. Kvarten kvar och dom ligger under med 3-0 i Clagary mot Kanada. Lycka till att vända det till seger! Visst- ingenting är omöjligt men i alla fall....


Sitter just nu medans jag skriver och lyssnar på en helt underbart bra skiva- samlingsskivna med Richard Marx. En kille som genom åren gjort ruskigt många bra låtar, och som jag mer än gärna skulle se en konsert med om tillfälle ges. Synd bara att han bor några mil bort i det stora landet i väst....
En som jag däremot hade förmånen att träffa och växla några ord med förra veckan var ingen mindre än min gamle hjälte i MFF för några år sen- Hasse Mattisson! Jämte Niclas Kindvall är han den spelare i Malmö som jag aldrig kommer att glömma. Har träffat och pratat med honom en gång tidigare och han var precis nu som då lika pigg och glad och snackade gärna både fotboll och annat. Där kan man snacka om lagkänsla och lojalitet gentemot klubben han kom fram i- extra plus till honom för det!!!!



Säg mig- är dom inte lite lika Richard och Hasse!?

Nix pix- börjar bli läge att avrunda nu men ni kan vara säkra på att vi ses åter snart igen. Efter en lite resa till Småland räknar jag med att återkomma med förnyade krafter och laddad som fan inför nästa vecka.
Auf wienerschnitzel så länge!

Niklas.



"Jag minns det som igår, fast det redan gått ett år. (Aaaha)
För en sekund så fanns du här.
Jag kan se dig framför mig, i mina tankar ser jag dig. (Aaaha)
Och om du ändå vore här.
Dina ögon var så blå, men jag visste inte då-
att det skulle bli vi två!

Sommaren i city 1990 kommer du ihåg mig?
Minns du vad som hände, minns du vad du sa-
när du träffade mig?
Kommer du ihåg mig, 1990 sommaren i city?
Minns du var vi va? Minns du vad vi sa?"

Ibland får jag en sån härlig längtan efter gamla svenska poplåtar med klämkäcka texter som sätter sig på direkten. Som tex denna gamla klassikern, "Sommaren i city" med Angel. Finns en hel del av den varan på Spotify så det är bara att fortsätta botanisera så sjunker man allt längre ner i det svenska popträsket.... ;)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar