fredag 6 januari 2012

I mörkaste Småland....

Hej på er!

Sitter nu i en stor skön fåtölj nerkrupen under en filt med en kall bir i näven och njuter av stillheten framför den öppna brasan. Lite fuktig ved men vad gör det?
Skönt och avkopplande och trevligt sällskap gör att man på ett enkelt sätt laddar batterierna inför stundande arbetsvecka. Visserligen har jag inte varit ledig utan jobbat på som vanligt nu under jul och nyår men oavsett så är detta inget man dör av direkt.... ;)

Resan upp gick bra. Fint klart väder gjorde resan riktigt behaglig. Ingemo körde första halvan eftersom jag inte har sovit alls natten som var pga hockeyfinalen och sen tog jag över ratten efter den obligatoriska kissepausen. Fort gick det och på lite drygt 3 timmar hade vi tagit oss från Lund till Dushemmet strax utanför Sävsjö. Barnen blev eld och lågor över att där låg några få enstaka snöflingor på marken....

Nu har vi precis avslutat en väldans god middag bestående av järpar, potatis och brunsås. Lite lingon och sallad till det och succén var given!
Har återbördat min sletna kropp till fåtöljen framför den väldigt varma och sköna brasan och tänkte sitta här ett bra tag nu.
En liten fundering bara- hur gör man när man tar sig i brasan!? Får man inte rätt svåra brännskador då???? Lovar att jag INTE ska prova.... ;)

Auf wienerschnitzel!

Niklas

Okej- nu tar vi dom, nu tar vi dom!
Okej- nu har vi dom, nu har vi dom!

Lika klart som gjutet att välja låt med hockeytema efter nattens succé med svenskt guld för juniorkronorna. Grattis än en gång!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar