tisdag 3 januari 2012

Dag 2- fast egentligen är det ju dag 3....


Hej igen!

Jaha, då var man alltså på bio igår och såg Hollywoodremaken "The girl with the dragon tatoo" i sällskap av lillasyster och Martin. Den var helt ok men kanske ibland aningens för Hollywoodiserad. Som tex när skådisarna försökte sig på att prata svenska mitt i allt. Det blev lite HippHipp-känsla över det hela när Daniel Craig presenterade sig som "Mikkal Blåmmkvist" och Rooney Mara sa "hej hej" och "tack tack". Dom hade även använt en del annorlunda lösningar på saker i filmen vilket iofs inte gjorde deras version sämre- tvärtom!
Och jösses vad lång den var- över 2,5 timmar satt man där och fast man visste ungefär var i filmen dom var så kändes det som den precis hade börjat. Man ville liksom inte att den skulle ta slut helt enkelt.
Nu återstår att se om den gör så pass succé att dom får göra fortsättningarna oxå.... :)

När jag kom hem från bion så hade jag sportgodis inspelat i form av mötet utomhus i NHL mellan mitt New York Rangers och Philadelphia Flyers. Matchen spelades på basebolllaget Philadelphia Phillies hemmaarena Citizen Bank Arena och publiken uppgick till hela 47000 pers! Inte dåligt för att vara en hockeymatch....
Rangers hamnade snabbt i underläge med 2-0 men kunde som så många gånger tidigare den här säsongen vända matchen till sin fördel och det mycket tack var gott lagarbete och en svensk målvakt i världsklass i form av Henrik "Hank" Lundqvist. Helt makalöst vilka räddningar han gjorde och straffen Flyers fick med 20 sekunder kvar räddade han utan problem.
Som svensk kan man vara stolt över att att världens just nu bästa hockeymålvakt är just från Sverige!!!!


Om en stund när resten av familjen har tittat klart på Harry Potter 4:a så är tanken att vi ska köra in till Malmö en sväng för att fixa några saker som blivit hängandes. Nike ska få en av sina nallar lagade på Build a Bear och familjens nyinköpta stegmaskin ska tas med till Stadium på Mobilia för att om möjligt åter förses med nödvändig plastbit som av okänd anledning försvunnit innan vi ens hunnit börja använda den på allvar. Någon liten lunch för barnen blir det på vägen och sen åker vi hem igen för hemma väntar då faster och Marek som har varit på besök över jul och nyår. Hela 2 veckor har vi fått njuta av deras sällskap och på fredag styr dom åter kosan mot Irland och Dublin. När vi ses nästa gång vet ingen men förhoppningsvis, om allt går som det ska, åker vi över när det närmar sig sommaren och hälsar på några dagar. Den här gången åker hela familjen över och tanken är bla att vi ska hyra bil och köra en sväng om Nordirland och Belfast. Spännande ska det bli- inte minst att köra vänstertrafik. Ingemo och jag får köra sten/sax/påse om vem som ska köra.... ;)


Nu börjar det bli time att göra sig iordning så jag bjuder er alla en skön fortsättning på tisdagen och på återseende snart igen!

Niklas.

Breathe some faith into my chest
Lay me down, I need the rest
Ever since the sky turned grey
I've waited for the perfect day

Hey now - it seems you've always
Touched me like the sun

There's no escape for the broken-hearted
There's no return once you've lost your way
I say a prayer now our love's departed
That you'll come back to stay
And bring the perfect day....

Det kvittar hur jag gör för på ett eller annat sätt återkommer jag alltid i mitt lyssnande till min musikgud Per Gessle. Denna gången i form av Roxette och den alltid sköna att lyssna på "Perfect day". Förra året hade jag nöjet och förmånen att få se Roxette 3 gånger och det kan aldrig bli för många gånger.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar