tisdag 6 juli 2010

O'boy- vilket vackert väder!


Hej världen!

Så mycket blev det av Ingemos och de 2 minsta barnens lilla resa till Stenungssund. Bilen ville inte längre än till Glumslövs backar och sen var det i det närmaste torrt i kylaren så efter lite telefonsamtal hit och dit så vände hon kosan åter söderut och körde bums till våran bilverkstad på Gunnesbo. Där lugnade dom henne, och mig fast jag misstänkt från början att det egentligen var någon fara, med att det var bara att fylla på kylarvätska och sen vänta en stund innan man fortsätter färden. Visserligen kan jag tycka att det inte ska försvinna något om man kör normalt, men nu råkar vi ha haft problem med just kylaren tidigare i år. Så sent som i mars bytte dom en del av kylarsystemet och sedan dess har där inte varit några som helst problem. Inte förrän nu då vill säga....
Det hela slutar med att dom om allt går vägen och det inte är något helknas med bilen så kör dom upp imorgon istället. En dag försenat visserligen men bättre sent än aldrig!

Själv tog jag mig en lång tur på stan tillsammans med Maja och vi började med lunch på Alfredos som farmor bjöd på. Farmor gör så ibland, och det är alltid lika uppskattat av alla i familjen. Barnen har världens bästa farmor- så är det bara!!!! Världens bästa mormor, morfar och farfar oxå för den delen. Inte bara för att dom får saker och upplevelser hela tiden utan för att dom finns där när barnen behöver dom, och vi ibland med när det gäller barnvaktandet. Man ska inte underskatta denna tillgång i form av mor- och farföräldrar som bor nära. Det gäller för övrigt i båda riktningarna för givetvis ska vi barn hjälpa våra de äldre när dom behöver oss. Så är det meningen att samhället ska fungera, även om det i landet Sverige inte är så vanligt utan där sätter vi dom gamla på hem när dom inte klarar att bo hemma. Personligen tänker jag försöka undvika detta om det bara går och är möjligt!!!!
Nåväl, efter lunchen så skildes våra vägar åt för denna gången och jag och Maja gick till Gallerix för att fixa ett födelsedagskort till hennes mamma som fyller år just idag. Maja ska dit senare i eftermiddag så vi gick sen vidare till Gleerups och köpte en present som Maja själv valde till henne. Sen drog vi vidare till Åhléns för att kika vad dom hade att erbjuda och vi kom därifrån med 2 filmer (Arn del 2 och den gamle Vendetta med Sauk). Tur inte Ingemo tittar allt för ofta i filmhyllan för hade hon gjort det hade hon sett hur den växer allt eftersom jag gör mina små inhandlingar. Alltid, nästan, blir det nedsatta filmer eller som idag 2 för priset av en. Mycket sällan köper jag till fullpris.
Efter lite shoppande sög det i fikatarmen på oss båda så då smet vi in på Ebbas Café och slök lite kall god dricka och delade på en blåbärspaj med MYCKET vanlijsås på den. Mums!!!!
Turen tog oss sen vidare in på bolaget mitt emot stationen för lite inhandling av Sam Adams (min absoluta FAVORITÖL) att dricka som lite förfest inför kvällens fotboll som ju ska ses och njutas av på Glorias.
Sista stoppet på dagens stadsvandring blev på Hemmakväll på St Laurentiegatan för hyrande av lite film. Jämt fördelat, som sig bör- 1 till Maja och 2 till mig....:)


Och nu ska denne här ta och dra mig cirka 2 meter till vänster och vila en stund i soffan innan mina kumpaner för kvällen, Martin och Maria, kommer och det är dax att korka upp den första kalla GODA ölen.
Ha en underbar dag allesammans och på återseende snart igen, var så säkra!!!!

Niklas.

"The world was on fire, no one could save me but you. Strange what desire will make foolish people do. I never dreamed that I'd meet somebody like you. And I never dreamed that I'd lose somebody like you. No I don't wanna fall in love, no I don't wanna fall in love- with you (with you)...."
Sorglig text men en jävligt bra låt, "Wicked game" av Chris Isaak. Minns när jag var ganska liten och syrran ännu mindre och vi satt och tittade på Bullen tillsammans. Där satt i studion Chris Isaak och hans trummis och medans trummisen pillade fram 2 kakburkar att spela på så sjöng Mr Isaak denna låten. Helt obetalbart, och jag kommer ihåg det som om det vore igår!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar