tisdag 2 november 2010

Välkommen tillbaka herr Melin!


Hej igen!

Igen kan man verkligen kalla det nu när jag inte har skrivit på över en månad. Jag ljuger inte när jag påstår att så inte var avsikten, för att skriva här inne har aldrig känts som ett tvång för mig utan jag har hela tiden gjort det för att det varit roligt. Det är den enda anledningen vad jag kan komma på. Hur som haver så ämnar jag ta ett krafttag och bli bra mycket flitigare med skrivandet framöver- med början idag!

Mycket har hänt sen jag senast satte mig ner vid tangentbordet för att skriva. Bla har jag hunnit börja på riktigt på mitt nya jobb på Sjukhuset i Lund. Där jobbar jag mestadels som receptionist i huvudreceptionen i Blocket, och när där inte är öppet ronderar jag överallt och ingenstans. Riktigt roligt är det för man känner att man får hjälpa människor på ett helt annat sätt än vad jag fått göra tidigare, och en annan positiv sak är att där är ju alltid någon att prata med.... :)

Har även hunnit med den årliga resan till Globen i Stockholm för att kika på årets NHL-premiär mellan San José Sharks och Columbus Blue Jackets. En helt ok match även om inget av lagen är dom mer namnkunniga. Provade en ny taktik denna gången genom att redan i förväg ha bokat hotell i ort 10 mil söder om Stockholm vilket gjorde att vi kom en bit hem på natten och sen hade vi inte hela den tradiga sträckan att köra hem dagen efter.
Bilden under dagens rubrik visar duschen på hotellrummet där vi sov och hur tänkte den som satte in duschdörrarna eller toaletten för den delen!? Ingen av dörrarna gick att öppna utåt....
Som lite kuriosa från resan hem kan nämnas att vi körde förbi det stället i Småland där dom hade släppt ut alla minkarna vilket man lugnt kan säga märktes när vi kärde på motorvägen. Jösses vad många döda MINKAR det låg längs vägen. Minkar och inte munkar Ingemo!!!! ;)

Halloween har vi oxå det hunnit med att fira i helgen som gick. Mycket trevligt hade vi det med barnens farmor och mormor på besök. Vi lagade till en helt fantastisk god middag bestående av lövbiff, hasselbackspotatis och Ingemos smarriga goda sås till detta. Till slut åt man mer för att det var så gott istället för att man var hungrig. Så kan det bli ibland-hepp!
Barnen hade sett fram mot denna happening med bus eller godis, och när jag sen bad dom visa sina läskigaste miner blev resultatet följande....




Förra veckan hade vi sorg i familjen då vår allra käraste tjocktv dog på måndag morgon. Söndag kväll var allt normalt när jag som vanligt gick och la mig som siste man. När barnen sen på morgonen skulle sätta igång tv:n för att se Bolibompa så drog den en sista suck och sen var den död. Märklig känsla får jag säga då den varit mig trogen i äver 13 år. Helt klart kvalité som Sony tillverkar. Dock hade jag och Ingemo redan diskuterat igenom vad vi skulle göra när den dog, och som vanligt när tekniken strular hemma så går jag igång på alla cylindrar så jag tog helt enkelt barnen som var hemma pga sjukdom och åkte ut till Nova för ett besök på Elgiganten där min gamle Tae Kwon Do-kompis Kristoffer jobbar. Han ordnade världens bästa rabatt så jag kunde senare på måndagskvällen åka och hämta vår nya fina 50-tumare från LG.
O'boy vilken skillnad! Rena rama biokänslan fick man bums och det är ren njutning att se en dvd-film på den. Nu är det bara ljudet vi ska göra något åt men först ska det sparas pengar till det och jag känner oxå att det inte riktigt är prio 1 för tillfället.

Glömde ju nämna att jag har hunnit med att fylla år, och det är lika roligt varje gång även nu när man blivit lite äldre. Önskelistan blir kortare för vart år fast oftast får man till slut det man önskat sig. Detta året önskade jag en sak som både jag och Ingemo direkt hade nytta av, nämligen en eltandborste av bra kvalité. Får erkänna att det är bra mycket roligare att borsta nu när man får ett leende av figuren i displayen. Denna belöningen får man när man har hållit på i exakt 2 minuter och håller man på längre så fortsätter han/hon bara att le. Kanske fånigt, vad vet jag, men mig gör det glad i alla fall!

Nu måste jag bege mig till dagis för att hämta mina 2 minsta, för sen ska vi hem och bada jag och Solise innan det är dax för mig att bege mig till Köpenhamn och Idrottsparken där jag ikväll 20:45 får nöjet att se Champions League-matchen mellan FC Köpenhamn och ingen mindre än FC Barcelona. Detta Barcelona med alla sina stjärnor i högform- Messi, Xavi, Iniesta och Valdes. Återkommer senare med en liten berättelse om hur det hela var....

Ha det gott och på återseende!

Niklas.

"Go west- life is peacefull there. Go west- in the open air. Go west- baby you and me. Go west- this is our destiny...."

Fastnat i en Pet Shop Boys-loop som jag har svårt att ta mig ur. Deras liveversion av Go West gör mig på gott humör, och det kan man aldrig få för mycket av! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar