fredag 16 juli 2010

Tiden bara går och går....


Hejsan svejsan!

Ja det kan man gott konstatera att den gör- tiden alltså. Går och går, ibland sakta när man har tråkigt eller som idag väldans fort när man har roligt. Så fort att det är om några timmar dax att sätta sig i bilen och köra till Åhus för att se Maja och hennes lagkamrater i Lugis flickor -01 spela sin andra beachturnering. Första gången var i Helsingborg och imorgon, eller rättare sagt idag, blir det Åhus och deras stora härliga turnering. Alla är lika spända på att få komma dit!

Idag har jag varit tillsammans med barnen först på en liten shoppingtur på Nova, i sällskap med Maja och Nike, och det gick väl helt ok tycker jag. Tur att Maja, som var den som shoppade loss med ett presentkort från farfar på 500 kr, hade varit med förut för annars vet man inte hur det hade slutat. Nike var lika galen hon och kom dragandes med saker hela tiden som hon ville köpa men där sa hennes pappa bestämt nej. Det slutade med att hon kom därifrån med en Hello Kitty hårborste....
Dagen fortsatte med en ännu större lockelse, och nu var även lilla damen Solise med, nämligen Sjöbo marknad. Tur jag hade sällskap av Martin och Maria som kunde hjälpa mig hålla koll på alla mina små damer som helst ville vara över allt samtidigt. Jösses! Även tur att jag hade kommit överrens med mig själv och gjort upp en festivalbudget, vilken gjorde att jag kom därifrån med endast 40 kr i plånboken. Kan säga att så lite var där inte från början....


Man undrar lite lätt var alla troll och tomtar som visar sig på en marknad håller till resten av året. Nu ska erkännas att jag inte jätteofta befinner mig i orter som Sjöbo och andra bonnahålor runt omkring metropolen Lund men alltså va fan- det bara vimlade av dom. Hockeyfrillor, öl i bakfickan, trasiga jeans, tatueringar över hela kroppen (tom inne i örat) och trätofflor. Kan ge mig fan på att dom har klövar och hår under fötterna också.... :)
Lyckades plocka upp en docka till Nike i en sån där maskin där man stoppar i en 10-krona och styr en hand med en liten spak och har man tur så får man upp något. Oftast har man ingen tur, men jag lyckades alltså även idag. Även säger jag därför att sist, på Malmöfestivalen förra året, så lyckades jag med bedriften att få upp 2 (!!!!) figurer samtidigt. Gissa om jag hade 2 små tjejer som blev glada när jag räckte över vars en Schreck till dom. Den ene hänger nu till allmän beskådning i familjens takfönster i badrummet op ovanvåningen....

Måste bara nämna att jag även igår onsdag hade en väldans mysig dag tillsammans med alla 3 barnen. Vi tog helt sonika en lång promenad hemifrån och hela vägen till stan där vi köpte kinamat på Tatung och slog oss ner i skuggan mitt ute på Bantorget och inmundigade där en väldigt god lunch innan vi fortsatte vår promenad till stadens bibliotek där barnen fick låna några böcker var. De passade även på att låna vars en film. Själv nyttjade jag mitt lånekort och lånade ett nästan sprillans nytt spel till Wii, nämligen Tiger Woods 2011. Med spelet ingick en liten docka av Tiger himself som man kunde slå på när det inte gick så bra i själva spelet. Enda kravet är att man kallar sig själv Elin. Varför vet jag inte.... ;)


För den som nu undrar varför inte min kära hustru är med så beror det på att hon jobbar. Hur hårt hon jobbar kan man lätt undra när man ser bilder som denna nedan....


Skämt åsido- hon sliter hårt och gör sig därför förtjänt av att få släppa loss barnasinnet lite ibland. Som tex i söndags när hela familjen tog sig en liten promenad till den närbelägna Bananparken på Östra Torn och där slog vi oss ner i gröngräset och hade en jättemysig liten picknick. Barnen sprang omkring och lekte och vi fick nästan en hel minut bara Ingemo och jag. Värt att komma ihåg! ;)
I alla fall 2 av de 3 barnen tyckte det var roligt när deras pappa jagade dom på lekplatsen när vi cyklade runt på en cykelkarusell. Den store förstod att jag inte skulle hinna ikapp men Nike och Solise tjöt av en balndning av skräck och förtjusning när jag slet i mitt anletes svett för att försöka komma ikapp. Kan meddela att det inte gick något vidare....


Natti natti- läggedax!

Niklas.

"Anyone who have a love close to this- knows what I'm saying. Anyone who wants a dream to come true- knows how I'm feeling. All I can think of is you and me doing the things I wanna do. All I imagine is heaven on earth- I know it's you...."
Texten är tagen från "Anyone" med och av Roxette. Väldans bra ballad, vad annars (?), och än bättre är den i mitt tycke när Per sjunger den istället för Marie som sjunger på skivan. Har nämligen en Gessle-sjungen version av den i en Roxette-samlingsbox jag fick av Ingemo för längesen. Njuter varje gång jag hör den, vilket är ofta just nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar